THAIS-OOPPERA

KANSALLISOOPPERASSA KESKIVIIKKONA 13.2.2019 klo 19.00

Lipun hinta on 69 euroa. Ilmoittautumiset 14.12.mennessä nettisivujen kautta. Lippujen lunastus on 16.12.

oopperan juoni:

Munkki Athanaël on nähnyt Aleksandriassa kauneudestaan kuuluisan kurtisaani Thaïsin ja päättänyt käännyttää hänet. Hän tapaa Thaïsin nuoruudenystävänsä Niciasin luona ja lupaa Thaïsille ikuista rakkautta ja elämää. Munkin puheet vaikuttavat Thaïsiin, ja seuraavana aamuna  hän päättää tuhota kaiken omistamansa ja jättää entisen elämänsä

Athanaël vie Thaïsin luostariin, mutta ei voi unohtaa häntä. Näky kertoo Athanaëlille Thaïsin olevan kuolemaisillaan. Athanaël kiirehtii hänen luokseen ja tunnustaa kaiken puheen ikuisesta elämästä olleen valetta: todellisuudessa hän on koko ajan himoinnut Thaïsia. Syntisestä naisesta oli tullut pyhä, pyhästä miehestä syntinen.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

JOULULAHJAKASSIT JOULUNA 2018

Tänäkin jouluna lahjoitamme perinteiset joululahjakassit vähävaraisille helsinkiläisille lapsiperheille, yhden kassin arvo on n. 35 e ja tavoitteemme on lahjoittaa 30 kassia. Voit tehdä lahjoituksen lahjakassien hankintaan TerveysMarttojen tilille FI46 8000 1871 0298 32

viitenumero 1012.

Otamme vastaan myös erikokoisia lasten villasukkia, joten kaikki neulojat/kutojat, puikot heilumaan. Sukkia, ja myös kintaita,  voi tuoda jäseniltaan tai toimittaa ne viimeistään 7.12.2018 Kallion virastotaloon Marketta Kupiaiselle tai muille hallituksen jäsenille.