Päivi Lehtovuoren johdolla korkkarikoulussa 27.4.2017
Fysioterapeutti Ninan Laukkanen kertoi nivelrikon itsehoidosta TerveysMarttojen jäsenillassa 13.2.2014
TerveysMartat lahjoittivat helsinkiläisille vähävaraisille lapsiperheille 30 joululahjapussia. Kuvassa hallituksen jäseniä lahjakassien kanssa.
Jalkaterapeutti Sasu Hyytiä kertoi jalkaterveydestä ja jalkojen hyvinvoinnista TerveysMarttojen jäsenillassa 6.11.2013
Kallion toimistotalon henkilökuntakerho järjesti henkilökunnalle "Pyhäinpäivän brunssin" Brunssin valmisti jo perinteiseen tapaan TerveysMartat. Kuvassa ahkerat TerveysMartat: Outi Kupiainen, Ritva Jäntti ja Marja Roos
Juhlan kruunasi jälkiruokana tarjoiltu viraston logolla koristeltu täytekakku. Kakun leipoi ja täytti Outi Väistö ja koristuksen valmisti TerveysMarttojen ystävä Anne Mettenranta.
Tarjolla oli myös vadelmakakku haamujen kera
sekä mandariinikakkua hämähäkinseittien ja hämähäkkien kera.
Joulubrunssille joulupuuroa
Ruokakurssilla Kauhassa ja Kukkarossa
Risottoa
Hilkka Huttunen
Valmista tulee
Jälkiruokakakkua
Ovatkohan jo kypsiä?
Olkaa hyvät käykää Mannerheimin pöytään!
Iltaristeilyllä Ihanaan Itäsaaristoon

TerveysMarttojen toiminta painottuu paljolti  kulttuuritapahtumiin ja ruokailuun.

Näissä tapahtumissa toteutuu Marttajärjestön arvoista onnistuminen ja oppimisen ilo ja yhdessä tekeminen http://www.martat.fi/jarjesto/arvot/

Ruokakursseilla käymme vuosittain Uudenmaan Marttojen tiloissa Lapinlahdenkadulla. Opettajasuosikkimme on Hilkka Huttunen, jonka johdattelemana olemme mm. laittaneet ruokaa kotimaisista kasviksista, kalasta ja syöneet soppaa ja sämpylöitä. Yhden menun teimme kokonaan punajuuresta. Olemme istuneet Mannerheimin pöytään ja kuulleet Hilkan kertomana  juttuja Mannerheimista. Olemme tehneet makumatkan Pohjolassa ja valmistaneet venäläistä ruokaa. Illanistuijaisia varten olemme harjoitelleet erilaisten piirakoiden tekoa.  Olemme myös viettäneet italialaista iltaa. Ilta oli niin suosittu, että sen kävimme toisenkin kerran.  Perulaisten ruokien lomassa kuulimme kattavan katsauksen Peruun ja sen ruokaperinteeseen. Seuraavaksi on vuorossa kreetalainen ilta.

Viinikursseilla olemme maistelleet punaviinejä, valkoviinejä, kuohuviinejä ja shamppanjaa sekä italialaisia ja ranskalaisia viinejä sekä uuden mantereen viinejä. Viinikurssien oivallisena asiantuntija on ollut Juha Rantala. Kurssilla olemme myös päässeet kurkistamaan viinikellariin.

Uudenmaan Marttojen siivouskurssilla olemme olleet pari kertaa.

Vauvansukkia neuloimme useita kymmeniä ja äiti Teresan peittolappuja olemme neuloneet lasten- ja aikuisten peittoihin.

Vuoden 2013 jouluna jäsenemme keräsivät  30 lahjapussia vähävaraisille helsinkiläisille lapsiperheille. Tätä ennen useana jouluna jäsenemme  lahjoittivat  mummo- ja pappapusseja Tallinnan vähävaraisille mummoille ja papoille.

Olemme tukeneet mm. Ylen Hyvä -keräystä, Burkina Fason naisia  sekä myös  Kirkon Ulkomaanapua ostamalla mm.  vuohia ja lampaita

Monena keväänä olemme seilanneet illallisristeilyllä Ihanassa Itäsaaristossa.

Teatteriesityksiä käymme katsomassa Helsingin kaupunginteatterissa, Suomen Kansallisteatterissa. Olemme myös käyneet Espoon teatterissa, Kom-teatterissa, teatteri Avoimissa Ovissa ja Ryhmäteatterissa.

Helsingin Kaupunginorkesterin konsertit ovat vuosittain ohjelmassa, samoin Kansallisoopperan esityksiä käymme katsomassa säännöllisesti.

Taidenäyttelyissä käymme myös melkein vuosittain.

Järjestämme myös jäseniltoja. Olemme kuulleet jäsenillassa mm. jäsenemme Maija Anttilan mielenkiintoisen kuvauksen Helsingin jugendtalojen porrashuoneista. Muita aiheita ovat olleet mm. huivien sidonta, erilaisest dieetit.

Toimintaamme olemme saanet rahoitusta valmistamalle jo usean vuoden ajan Vappu- ja Joulubrunssin Siltasaarenkatu 13:n henkilökunnalle. Ruokailun on tilannut Siltasaarenkatu 13 henkilökuntakerho ja TerveysMartat ovat valmistaneet sen talkoohengessä. Tällä rahoituksella pystymme sponsoroimaan jäsenistömme osallistumismaksuja erilaisiin tapahtumiin.

Ohessa on kuvia mm. Uudenmaan Marttojen ruuanlaittokusseilta. Lisää kuvia on kuvagalleria sivustolla (tapahtumat/kuvagalleria).